wtorek, 8 sierpnia 2017

KWIATY KANZASHI ZE WSTĄŻEK SATYNOWYCH - TUTORIAL, DIY (kanzashi)

Witajcie. Dziś zapraszam was na mini kursik kwiatów kanzashi z okrągłymi płatkami. Ja robię 5 płatkowe ale polecam 6 płatkowe. Moje wykonane ze wstążki satynowej 50mm. Można je wykonać również z 38mm i 25mm, najlepiej ze wstążek usztywnianych ponieważ nie siepią się tak i jest wygodniej robić a co najlepsze - wychodzą wtedy starannie. Moje kwiatuszki są dwukolorowe ale mogą być też jednokolorowe. Można je wykorzystać do różnych kompozycji, kartek, pisanek, bombek świątecznych. Kwiaty kanzashi mają różne kształty, ja dziś pokaże jeden z podstawowych. 




Do wykonania takich kwiatów będzie potrzebowali:
-wstążka satynowa (u mnie) 50mm
-zapalniczka 
-igła z nitką
-penseta
-klej na gorąco lub Magic
-penseta
-nożyczki
-odrobina cierpliwości :)

 1. Wstążki należy pociąć na równe kwadraty (w moim przypadku 5cmx5cm) po 5 szt kwadratów czyli 10szt jeżeli robimy z dwóch warstw wstążek.


2. Kwadrat składamy na pół (oba kolory) a następnie jeden kolor przykładamy złożony do drugiego.

3. Składamy na pół oba skrzydełka.

4. Wyginamy do tyłu a następnie łapiąc pensetą odcinamy końcówki na równo po czym przypalamy zapalniczką żeby się zgrzały.

5. Spodnią część odcinamy po lekkim kątem żeby krawędzie każdej wstążki były równe. Puszczamy z pensety i opalamy zapalniczką żeby się nie strzępiły. I tak powstał 1 gotowy płatek.

6. Gdy mamy gotowe płatki należy je zszyć jeden do drugiego a na koniec na środek kwiatka przykleić dżet ozdobny lub guziczek.

.... i gotowe :)


Jeżeli macie uwagi lub pytania to zapraszam.

10 komentarzy:

  1. Piękne! Chciałabym umieć takie kwiatki, ale mnie to jakoś się ślizga cały czas ta wstążka w rękach ;) Chociaż... może kiedyś spróbuję? :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczaki, piękne kwiatki. Super kursik. Moze kiedyś spróbuję, muszę tylko dorwać 5cn wstążki 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne kwiatki ;-)
    Kursik pewnie wykorzystam, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! Muszę spróbować takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczne :) Uwielbiam te kwiatuszki, choć ich wykonywanie jest dość pracochłonne, niestety... Efekt cudowny! Super kurs, dziękuję bardzo, na pewno się przyda :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale śliczne....no i zachęciłaś mnie do spróbowania. Po powrocie z wakacji z pewnością spróbuję stworzyć taki kwiatek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne, jakiś czas temu próbowałam takie robić ale to nie dla mnie dlatego jeszcze bardziej podziwiam osoby, które potrafią je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pięknie kwiatulkowo u Ciebie, śliczne kwiatki :)

    OdpowiedzUsuń