czwartek, 15 lutego 2018

DUŻY KOGUT ZE WSTĄŻEK KANZASHI - TUTORIAL, DIY, JAK WYKONAĆ... (kanzashi)

Dzień dobry :) Ostatnio zostałam poproszona o wykonanie dwóch stroików - jeden z kogutem a drugi na wzór stroika z królikiem. Oczywiście stroik z królikiem zrobiłam inny ale konstrukcja na wzór oryginału (foto poniżej). 
Kogut - ahhh i ehhh to było wyzwanie, nie stroik tylko ten KOGUT :) Robiłam go pierwszy raz i zrobiłam. 20 godzin łącznej pracy składnia, klejenia, opalania wstążek. Kilka razy zrywania i klejenia nowych .. to była przygoda :) ale efekt końcowy mnie zadowolił. Jak będzie wyglądał już w stroiku to jeszcze nie wiem ale sam kogut wygląda tak jak na zdjęciach. Przy okazji stworzyłam tutorial by można było zerknąć jak to wygląda ''od środka'' :)
Grzebień koguta wykonany wg tego filmiku
 https://www.youtube.com/watch?v=YpuWOTXpeyY&t=86s


Potrzebne będą:
- ostre nożyczki
- zapalniczka
- penseta
- wstążka satynowa 38mm lub 50mm (ja użyłam głównie 50mm)
- wstążka 25mm na grzywę
- pistolet z klejem na gorąco
- dużoooo cierpliwości :)

1. Na początek trzeba zrobić dużo płatków ze wstążek. Ja użyłam wstążek o szerokości 50mm, ale na brzuszek (niebieska) 38mm i na łepek (żółta) również u mnie jest 38mm.
Zrobienie płatka nie jest trudne , zatem pokazuję jak go wykonać.
Ze wstążki wycinamy kwadraty.

2. Następnie taki kwadrat wstążki składamy na pół w trójkąt. 
... i znów na pół...

3. Składamy w dziubek, łącząc ze sobą końce.
 ...ucinamy końcówki rożków na prosto i opalamy zapalniczką, żeby się skleiły.



4. Ucinamy pod ukosem na równo i opalamy spód by się nie strzępił. 

..i to z takich płatków robimy koguta oklejając całą formę styropianową wg własnego uznania kolorystycznego. Ja wcześniej delikatnie na formie narysowałam sobie długopisem miejsca jak w kolorowance żeby wiedzieć gdzie kończyć a gdzie zaczynać kolejne kolorki.



OGON - ja wykonałam z opalonych wstążek 12mm ale mogą być 6mm lub mieszane a nawet mogą być piórka albo ogon również może być z płatków. 




A oto wspomniany wcześniej stroik :)


Stroik z kogutem skończony :)

19 komentarzy:

  1. Kasiu jesteś niesamowita :) Ten kogucik jest przeuroczy :) Jego tęczowa kolorystka bardzo, ale to bardzo mi się podoba :) Śliczności :) I ten kurs, bardzo dziękujemy za to, że dzielisz się z nami swoją pracą :) Podziwiam i jeszcze raz się zachwycam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne to wszystko takie dopieszczone ech cuda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany koguta!!! szok przeżywam, kogut jest absolutnie fantastyczny. Wstążeczek to chyba ze 3 kilo nawycinałas, ale efekt Wow, wow!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe tak Aguś - płynęłam na morzu wstążek przez dwa dni :)

      Usuń
  4. Dzięki dziewczynki :)i później się dziwicie że wymyślam hehe a to dzięki Wam skoro zaglądacie a moje prace się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ FANTASTYCZNY!!!Po prostu fantastyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stroik genialny, a kogut zachwyca! Chyba wykorzystam Twoją instrukcję na takiego koguta podczas prowadzonych przeze mnie warsztatów dla dorosłych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bedzie mi bardzo milo ze moja instrukcja miala przekaz :) polecam bo to fajna zabawa :) a jaka satyfakcja :))))

      Usuń
  7. cudny kogucik, widać, że pracy duuużo, ale efekt powalający!!!! zresztą i drugi stroik równie zachwycający:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kogut prześlicznej urody ;)Duzo pracy,ale efekt wow!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. PIĘKNY!!!!!!!!!!!! Cudne ma kolory!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega pomysłowy kogut! Podziwiam za ogrom pracy włożony w cięcie i skladanie tych wstążeczek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podglądam Twojego bloga i chyba nie znam innej mistrzyni w tym całym kanzashi. Zawsze zadziwia mnie to składanie tasiemek ale ten kogut no to poprostu szczękę muszę zbierać bo mi opadła ze zdumienia. Stroik równiez zachwyca. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny!!! Przeuroczy!Z dbałością o najmniejszy szczegół. Jak malowany!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super u Pani to wszystko wygląda,precyzyjne prace,które cieszą oczy.Mogę wiedzieć ile potrzeba wstązki ,aby zrobić takiego kogutka

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny kogut. Jaka pani zrobiła grzywę tego koguta?

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny.Jak pani zrobiła grzebień dla koguta?

    OdpowiedzUsuń