środa, 24 stycznia 2018

JAK WYKONAĆ KIELICH KOMUNIJNY KROK PO KROKU - TUTORIAL, DIY (Komunia Święta)

Witajcie Kochani, dziś zrobiłam dla Was tutorial - jak wykonać kielich komunijny ze styropianu. Z racji, iż nie ma zbytnio instrukcji wykonania takiego kielicha a wiele osób pytało więc go stworzyłam. Mam nadzieję, że moja instrukcja będzie pomocna i rozjaśni troszkę Wasze umysły :)
Kielichy są wspaniałą pamiątką komunijną od dziadków, chrzestnych czy rodziców. Moje kielichy są raczej białe z dodatkiem złota lub srebra, wykonane z dbałością o każdy szczegół , natomiast nie lubię przepychu ale to już rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje. Mi komunia kojarzy się z nieskazitelną bielą po prostu. 
Inne moje kielichy znajdziecie tu
Zapraszam do wykonania.


Potrzebne materiały:

- kula styropianowa 12cm
-kula styropianowa 10cm
-wstążka satynowa biała o szerokości 12mm
-rolka po foli aluminiowej lub reklamówkach jednorazowych np z marketu:)
-aplikacja na piku IHS (można ją wykonać również samemu)
-gipiura lub ozdobna taśma
-taśma dżetowa np złota
-kawałek brystolu białego
-złote koraliki
-szpilki
-różne kwiaty (mogą być wstążkowe róże i inne)
-kiść mini winogron
-nożyczki
-klej na gorąco
- ja używam jeszcze napisów ze sklejki plus farba złota i klej Magic

...do roboty :)


1. Rolkę po folii przecięłam na pół aby kielich nie był wysoki jak latarnia ani też krótki jak filiżanka. Obie kule na wysokości 3/4 przycięłam ostrym nożykiem do papieru a następnie zrobiłam wgłębienia na środkach by przymocować rolkę i obie części ze sobą połączyć smarując klejem.

2. Wstążkę należy pociąć tak, żeby dostawała do rolki i ładnie zaginała się pod spód kielicha. Daję kapkę kleju na rolkę, przyciskam końcówkę uciętej wstążki i kapkę kleju na drugą końcówkę wstążki przyklejając ją pod spód kielicha. I tak dookoła cały dół jak i góra. Pamiętajcie by kleić równo i symetrycznie. 

3. Środek kielicha czyli rolkę oklejamy tasiemkami pionowo, wtedy nić się nie marszcz, klej nie wycieka i jest estetycznie - czyli tak jak lubię.


4. Taśmę dżetową tnę na dowolne szerokości i naklejam zdobiąc stopkę. Kartonowe koło naklejam pod spód maskując wstążki. 

5. Na górę naklejam ozdobną taśmę lub gipiurę.

6. Reszta to już pieszczota :)

finito :)
Na koniec pakuję w celofan i przywiązuję kokardką stosowną do płci dziecka czyli błękitną lub pastelowy róż lub po prostu białą.

Mam nadzieję, że mój kursik był przydatny :) zachęcam do obserwacji mojego bloga gdyż co jakiś czas powstają i będą powstawać różnego rodzaju kursy a także ciągle nowe prace w różnych tematykach i technikach.


10 komentarzy:

  1. No no wspaniały kielich i świetna instrukcja :) Dzięki bardzo za ten wpis :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu fantatsyczny kursik, wykonanie miodzio :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny kielich, Kasiu!
    Pracochłonny, ale efekt zachwyca :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kielich i świetna instrukcja :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik Kasiu :) Wszystko dokładnie pokazałaś i na pewno wiele osób skorzysta. A kielich w Twoim wykonaniu to prawdziwe cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kielich, wspaniała instrukcja, dziękujemy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, jaki przepiękny kielich stworzyłaś. Wygląda rewelacyjnie. I dzięki za instrukcję wykonania.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังแอ็คชั่น

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna praca, świetny tutorial:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za kursik. Będzie bardzo przydatny bo moje dziecko w tym roku przystąpi do I Komunii Św.

    OdpowiedzUsuń