czwartek, 18 lutego 2016

JAJKA, PISANKI WIELKANOCNE - MOCOWANIE KANWY TUTORIAL, KROK PO KROKU (haft krzyżykowy )

Witam :) Dostaje masę pytań odnośnie mocowania kanwy z haftem na jajko lub bombkę, na chwilę obecną jajko ze względu na zbliżające się święta :) Może komuś to ułatwi zadanie.


1/ Kanwę z gotowym haftem piorę ręcznie w letniej wodzie z szarym mydłem, lekko suszę żelazkiem i lekko wilgotną przytwierdzam szpikami bez kleju do styropianowych jajek. Wilgotna kanwa daje się dobrze prowadzić i naciągać a po wyschnięciu pięknie się układa i usztywnia. Tu wzór jajko 7cm.


2/ Zaczynam od wbijania po 1 szpilce na górze i na dole, naciągając materiał.


3/ Następnie po jednej po bokach.


... i tak dalej, ciągle na przemian wbijam po 1 szpilce coraz gęściej i ciągle naciągając kanwę.


4/ Naciągniętą kanwę obcinam dookoła nożyczkami. Drugą stronę robię tak samo, łącza szpilek na koniec maskuję tasiemką, którą przyklejam na klej Magic. :)




19 komentarzy:

  1. Rewelacyjny kursik,bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudnie! Wreszcie rozumiem jak to działa ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj czuć już święta na blogach :) Cudne pisanki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super "poradnik", jestem w trakcie haftowania różnych motywów bo chcę zrobić i jajka i serca, gdyż zainspirowałam się Pani cudownymi pracami !!! Dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje na pewno się przyda bo od jakiegoś czasu chciałam zabrać się na jajka, ale jakoś nie wiedziałam za bardzo jak właśnie przyczepić kanwę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik, na pewno skorzystam :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje bardzo serdecznie .piękne jaja

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za kurs - i ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie narobiłam sobie tego typu haftów i myślałam jak to umocować, a tu taka cudowna niespodzianka. JESTEŚ C U D O W N A :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne !!! Na pewno skorzystam !!! Kanwa musi być raczej gęsta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gęstość dużego znaczenia chyba nie ma, bo naciągałam i 14tski i 18tki i 12stki, efekt zawsze taki sam, idealnie naciągnięte :)

      Usuń
    2. Dziękuję za pomoc. Dawno nie haftowałam, trzeba odkurzyć igłę i Muminki :)

      Usuń
  11. Przepiękne pisanki,kursik ciekawy .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję za instrukcję, Twoje hafty na jajkach są tak śliczne, że chyba się pokuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super tutorial. Może kiedyś uda mi się z niego skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak widać nie jest to trudne, dziękuję za kursik :)

    OdpowiedzUsuń